• Головна
  • Офіційні медіа, анонімні псевдоексперти та лайф-стайл: огляд найпопулярніших Youtube-каналі Дніпра
10:30, Сьогодні

Офіційні медіа, анонімні псевдоексперти та лайф-стайл: огляд найпопулярніших Youtube-каналі Дніпра

Офіційні медіа, анонімні псевдоексперти та лайф-стайл:  огляд найпопулярніших Youtube-каналі Дніпра

Youtube-простір Дніпра коливається від офіційних медіа і політичних каналів до анонімних псевдоекспертів, тревел-блогів та лайф-стайл влогів, що формують своєрідний зріз місцевих інтересів і трендів.

Дніпропетровський Youtube не можна назвати багатогранним та насиченим. Основу інформаційного простору його дніпровського сегменту складають канали офіційних медіа. Цікавими для місцевих глядачів залишаються і блогери: одні аналізують події в місті та країні, інші – публікують чужі відео про взаємодію з поліцією та ТЦК, а треті – просто розказують і показують своє життя. Цього місяця ми переглядали та аналізували контент найпопулярніших Youtube-каналів Дніпра і трошки області.  

МЕДІА ТА ЇХ КАНАЛИ В YOUTUBE

Найпопулярнішими джерелами інформації і найрейтинговішими в Youtube залишаються класичні медіа, зокрема, сторінки дніпровських телеканалів.

За кількістю підписників перше місце обіймає Youtube-канал  11 канал. Голос Дніпра. Його створили на початку червня 2013 року і на даний момент кількість підписників становить 337 тисяч. З 23,5 тисяч матеріалів на каналі, більшість – випуски новин та сюжети. Також на каналі публікуються відео авторських проєктів, зокрема «Воєнкор», «LIFE з Анною Тимофєєвою» та «Васильєв Гостро». Середня кількість переглядів одного відео варіюється від 281 (новинний сюжет) до 59 тисяч (випуск авторської програми).

Найпопулярнішим же відео на каналі став матеріал «Шокуюче вбивство молодої військової на Дніпропетровщині. Справу, на думку матері, хочуть зам'яти», опублікований 8 грудня 2023 року. На даний час сюжет переглянули 582 748 разів. На другому місці за популярністю – інтерв’ю з батьками загиблої в ДТП у Дніпрі Мілани «Її чекали 15 років, а відібрали – за одну мить», опубліковане 4 грудня 2024 року, з 447 тисячами переглядів. І закриває трійку найпопулярніших відео на Youtube-сторінці 11 каналу випуск авторського проєкту «Воєнкор» – «Ворог полізе на Дніпро? Останній форпост на заході Донеччини. Хто кошмарить окупантів?», дата публікації – 23 липня 2024 року, кількість переглядів вже майже досягла 423-х тисяч.

Прямих рекламних матеріалів – не спостерігається, а партнерські та меценатські – виділені в окремі списки відтворення.

Найпопулярніші відео на Youtube-каналі набрали від 290 до 582 тисяч переглядів. Скріншот: Youtube-сторінка 11 каналу

Друге місце за кількістю підписників посідає Суспільне Дніпро зі 175-ма тисячами підписників. Канал створили у травні 2016 року тодішньої обласною телерадіокомпанією, частиною якої був 51 канал. Нині канал налічує майже 19 тисяч відео. В основному, це новинні сюжети та репортажі про події в Дніпрі та області. Кількість переглядів варіюється від 240 (новинний сюжет) до майже 32 тисяч (репортаж з прифронтового села на Дніпропетровщині).

Також тут публікуються прямі трансляції зі значних подій Дніпра та спецпроєкти зокрема спецпроєкт «Пульс перемоги», що розповідає про звичайних жителів Дніпропетровщини, які всіма силами наближають нашу перемогу; «Незамінні» – про людей та їх професії та новий проєкт «Забуті» – про покинуті села Дніпропетровщини та їх мешканців.

Трійка лідерів Youtube-каналу Суспільне Дніпро виглядає досить незвично, адже всі відео присвячені темі Каховського водосховища. Перше місце за переглядами посів матеріал «Такого на планеті ніде не існує» Еколог Вадим Манюк про екосистему Каховського водосховища», опублікований 20 травня минулого року з 2 026 884 переглядами та 51 тисячею вподобайок. Срібне місце – також інтерв’ю  з екологом Вадимом Манюком «Що зараз на дні колишнього Каховського водосховища?» від вересня 2023 року з більше ніж 896 тисячами переглядів.Третє місце - березневе інтерв’ю 2024 року з екологом Вадимом Манюком «У Каховське водосховище повертається вода: пояснення від еколога Вадима Манюка», що переглянуло 746 з половиною тисяч глядачів.

Відео про екосистему Каховського водосховища  набрало більше 2 мільйонів переглядів. Скріншот: Youtube-сторінка Суспільне Дніпро

Закриває трійку лідерів серед дніпровських медіа Youtube-канал ДніпроTV зі 149 тисячами підписників, створений наприкінці березня  2016 року з трохи більше 17 тисячами опублікованих відео. Основний продукт, що викладається на каналі, – записи ток-шоу «Контекст» на суспільно важливі теми. Відео проєкту викладається нерегулярно, подекуди з’являються відео обстрілів. Новини та новинні сюжети можна знайти тільки у «списках відтворення». Тамже є плейлісти кількох спецпроєктів, зокрема «Відчуй Дніпро», «Історії війни» та «Геннадій Корбан про війну».

«ДніпроTV» свого часу створили на базі КП «Дніпровська міська студія телебачення» Дніпровської міськради. Тому, як і телеграм-канал «Дніпро Оперативний», «ДніпроTV» дуже лояльний до міського голови Бориса Філатова та підтримує його в багаторічному конфлікті із гендиректором обласної лікарні ім. І. І. Мечникова Сергієм Риженком. Зокрема, на початку липня та вересня 2025 року з’явилися два етери на теми навколо самої лікарні та її очільника зокрема.

2 етери на Youtube-каналі ДніпроTV присвячені темі 

обласної лікарні Мечнікова та її очільника.

Скріншот: Youtube-сторінка ДніпроTV

Найбільше переглядів на каналі набрав матеріал, опублікований 11 квітня 2022 року «Мене зґвалтували як хотіли…». Бородянка. Обличчя війни» – він має 1,67 мільйони переглядів. Другий за кількістю переглядів сюжет «Смертельна евакуація «Британця», опублікований 25 травня 2023 року, який переглянули трохи більше 862 тисяч людей.

Заставка відео про евакуацію. 

Скріншот: сторінка в Youtube ДніпроTV

YOUTUBE-КАНАЛИ ПОЛІТИКІВ

З політичними блогами на Дніпропетровщині не густо. Крім Youtube-каналів міських рад, де, в основному, публікуються засідання робочих комісій та сесії, з каналів політиків вирізняються фактично тільки два – мера Бориса Філатова та політика Олександра Вілкула.

Борис Філатов, попри те, що для комунікації більше полюбляє Facebook, створив свій Youtube-канал 26 травня 2019 року. Враховуючи те, що у 2020 році відбувались вибори на посаду міського голови, то причини створення і активного наповнення каналу абсолютно зрозумілі. Більш-менш активним канал був у 2020 році, далі частота завантажень відео знизилась ледь не до одного відео на рік. Восени 2024 року міський голова виклав аж три відео під єдиною назвою «Говорить Філатов», де заговорив українською. І поки що останнє відео, що було завантажено на канал 25 березня цього року – це вирізка з виступу Бориса Філатова з форуму комунальників.  Зараз на каналі 26,5 тисяч підписників. 41 опубліковане відео має 1,5 мільйонів переглядів. Найактивнішим канал був на початку створення: тут тобі і «Запитай у Філатова», і «Інтерв’ю з Борисом Філатовим», а після обрання на посаду міського голови з десяток відео на тему карантину і майже повна тиша.

Youtube-канал дніпровського міського голови Бориса Філатова. 

Скріншот: Youtube

Найпопулярнішими відео на каналі залишаються музичний кліп часів карантину «Днепр, stay home» (від 13 квітня 2020 року), де в пісенній формі відомі дніпряни закликають людей (російською, до речі) дотримуватися карантинних обмежень. Відео набрало трохи більше 136 тисяч переглядів. Другим за популярністю стало теж російськомовне відео «Послаблення карантину у Дніпрі» від 30 квітня 2020, третє - «Відповідальне пом'якшення карантину», завантажене 13 травня 2020 року, теж стосується карантину, переглянули майже 72 з половиною тисячі глядачів.

Youtube-каналОлександра Вілкула має трохи менше охоплення – всього 23,1 тисячу юзерів. Канал створений 14 червня 2013,  має 407 відео і 13 мільйонів 413 тисяч 798 переглядів. 

Найбільша активність каналу припала на 2022 рік, початок повномасштабного вторгнення. Олександр Вілкул публікував вирізки з власних включень в ефір національного марафону, в яких розповідав про ситуацію в Кривому Розі, наслідки обстрілів тощо.

Найпопулярнішими відео на каналі стали його передвиборчі гасла 2018-го року: 1 місце (липень 2018) – трохи більше 2 мільйони переглядів, 2 місце (вересень 2018 року) – 1,22 мільйони переглядів, 3 місце (привітання з Різдвом та Новим Роком) – 1,2  мільйони переглядів.

Найпопулярніші за кількістю переглядів відео в Youtube-канал Олександра Вілкула.  Скріншот: Youtube

До слова, в старіших відео, коли Олександр Вілкул ще був депутатом від «Опозиційного блоку», він виступав проти закону про мову в першій редакції. Вже за три роки, після початку повномасштабного вторгнення, принаймні, в коментарях на телебаченні, спілкується виключно українською.

АНОНІМНІ YOUTUBE-КАНАЛИ ПСЕВДОЕКСПЕРТІВ

Один з найпопулярніших Youtube-каналів Дніпра «Пильний Дніпрянин» був створений 25 липня 2016 року і налічує 220 тисяч підписників. Попри те, що в описі до каналу автор заявляє, що «тут Ви знайдете найцікавіші відео про роботу правоохоронних органів, захоплюючі історії та професійні поради. Моя мета – зробити правозастосування зрозумілим і доступним для всіх», по факту, з 2421 відео більшість – відео інших юзерів інколи з інших регіонів. Щодо порад – то тут їх не знайти. Суто шок-контент, але на суспільно важливі теми.

Гучні заголовки з негативним підтекстом під кожним відео

збирають по кілька десятків тисяч переглядів.

Скріншот: Youtube-канал «Пильний Дніпрянин»

Найпопулярніші відео на цьому каналі зібрали трохи більше ніж півтора мільйона переглядів, 1,45 та 1,36 мільйоніві відповідно. Відео, що публікуються на каналі, можливо й створені автором, але ймовірніше, що адміністратор каналу збирає відео своїх підписників та публікує на «Пильному Дніпрянині». 

Ще один анонімний канал Дніпра – «Барахолка ТВ» створили в грудні 2020 року і від початку канал позиціонував себе як канал про барахолку в Дніпрі. Автор знімає відео, як він ходить на місцеву «барахолку» у пошуках цінних антикварних та колекційних предметів: посуду, виробів з фарфору, предметів радянщини тощо. З березня 2023 року з каналу майже повністю зникає контент з блошиного ринку. Тепер основний пласт контенту – це прогулянки містом та коментування подій в Дніпрі та області, а також всеукраїнських та міжнародних новин. І орієнтовно в той же час автор або в заголовках, або в основних світлинах до кожного відео починає прописувати слово «Взрывы», чим і привернув увагу 158 тисяч підписників.

І в заголовках, і в обкладинках до відео присутнє слово «Взрывы».

Скріншот: Youtube-канал «Барахолка ТВ»

Найпопулярніші відео - зняте на наступний день після підриву Каховської ГЕС та відповідну тему – екологічної катастрофи набрало майже 204 тисячі переглядів, на другому місці – коментування ситуації в Одесі з ТЦК (опубліковане 9 січня 2024 року) набрало 156 948 переглядів та відео від 21 серпня 2023 року, що набрало майже 155 тисяч переглядів.

ТРЕВЕЛ-БЛОГ, ЧАТ-РУЛЕТКА ТА ІСТОРИЧНИЙ КОНТЕНТ

Популярними в дніпровському сегменті Youtube є більш розважальний та пізнавальний контент. Серед таких найбільшою кількістю підписників виділяється тревел-блог «Dron Tom», створений в жовтні 2019 року з майже 88 тисячами підписників. Власник канала Руслан розповідає та показує глядачам цікаві місця Дніпропетровщини та інших регіонів України. Кілька випусків присвячені поїздкам за кордон. Фішкою каналу є кадри з дронів.і був російськомовним. А вже з листопада 2021 року контент на каналі став повністю україномовним і це тішить.

Найпопулярніші відео на каналі Dron Tom . 

Скріншот: Youtube-канал «Dron Tom»

Другим за популярністю з неінформаційних Youtube-каналів можна назвати «Эльдар Днепр стрим» з 63,2 тисячами підписників. Канал створений 21 червня 2022 року та має 563 відео. Кожне відео складається з окремих епізодів спілкування з різними людьми в чаті-рулетці. Середня тривалість – 30 хвилин, в місяць автор викладає від 10 до 20 відео. Найпопулярніше відео на каналі «Украинцы в ответе за Белгород #Война #Россия #Украина» опубліковане 14 січня 2024 року і його переглянуло майже 102 тисячі користувачів Youtube. У середньому, кількість переглядів на цьому каналі коливається від півтори сотні до кількох тисяч.  

Найпопулярніші відео на каналі «Эльдар Днепр стрим».

Скріншот: Youtube

І третім, за кількість підписників, можна назвати канал «Vital Way» з 38,7 тисячами підписників. Віталій Піскун, автор влогу, створив його 1 листопада 2010 року, наразі кількість відео на каналі становить трохи більше 3 тисяч. Автор каналу в своїх відео розповідає про історію вулиць, парків, цікавих місць Дніпра. Але контент більшою мірою пов’язаний з періодом радянщини, до всього автор часто використовує епізоди з радянських фільмів для ілюстрації того, як виглядала та чи інша будівля чи вулиця в ті часи. 

Перелік плейлистів та додаткових каналів автора влогу.

Скріншот: Youtube-канал «Vital Way»

Також тут публікуються рекламні матеріали, в яких під виглядом звичайних інтерв’ю, автор рекламує послуги в Центрі матері та дитини в Дніпрі. Також канал монетизовано, тому частину відео можуть побачити лише спонсори каналу. 

Під виглядом інтерв’ю, автор каналу просуває рекламу медзакладу.

Скріншот: Youtube-канал «Vital Way»

БЛОГИ ПРО ЖИТТЯ 

Канали дніпровських блогерів, які показують своє життя, свій побут, розповідають про себе, діляться власними думками теж присутні в просторі Youtube. 

Найпопулярнішим влогом Дніпра є Youtube-канал співака та блогера Самвела Адамяна. Його основний канал «Saveliy Ad», створений 23 вересня 2013 року, має 603 тисячі підписників, це чи не вдвічі більше, ніж найпопулярніший інформаційний Youtube-канал 11-го каналу. До слова, другий канал цього автора «Оближи мне пальчики», створений 20 грудня 2022 року, має ще більшу кількість підписників – 925 тисяч. І якщо перший канал налічує 10 282 відео лайф-стайл відео: побут, сварки з рідними, примірки тощо, то другий канал, що налічує 232 відео виключно про кулінарію.

На каналі Самвела Адамяна часто з’являється ще один  популярний влогер, Микола, який також живе у Дніпрі. Його канал «GRANDENIKO VLOG» створений 13 листопада 2017 року та має 168 тисяч підписників. У майже 3 тисячах відео автор показує глядачам як він живе, де і які купує продукти, як і що готує та як комунікує з рідними. Таке собі «реаліті шоу», але враховуючи кількість підписників, дніпрянам подобається такий формат.

Загалом Youtube-простір Дніпра достатньо насичений: від класичних медіа до анонімних «диванних» експертів, від тревел-блогів та чатів-рулетка до історичного контенту з радянським фльором та «реаліті шоу». І хоча в інформаційному контенті найпопулярнішими залишаються теми обстрілів, війни та її наслідків, то в тематиці «лайф-стайлу» найпопулярнішими є відео про шокуючий салатік та примірка спідньої білизни з Австрії шести - та дев’ятирічної давнини.  

Катерина Лисюк, регіональна представниця Інститут масової інформації у Дніпропетровській області

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#військовий стан #Дніпро #Україна #056 #СТОЇМО #ЗупинимоОкупантів
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення