
Військовий інструктор та цифровий фронт: у Дніпрі навчають пенсіонерів сучасним сервісам

У Дніпрі провели урок з цифрової грамотності. Пенсіонери вчилися впевнено користуватися «Дією» та розпізнавати онлайн-шахрайство.
У Дніпрі в комп'ютерній академії IT Step відбувся практичний урок для пенсіонерів з Маріуполя, присвячений безпечному користуванню цифровими сервісами та застосунком «Дія». Учасники отримали нові знання: навчилися розпізнавати онлайн шахрайство, безпечно працювати з персональними даними та користуватися основними функціями застосунку для отримання державних послуг.
Один з лекторів - військовослужбовець Віктор Сілантьєв, який нині проходить відновлення. Чоловік розповідає, провести цифрову лекцію йому запропонували організатори заходу - громадська організація “Захист держави”. В ролі викладача він спробував себе вперше, але зрадів можливості поділитися власними знаннями.
За словами Віктора, найчастіше слухачі просили допомогти з технічними питаннями - від переходу з паперового паспорта на ID-картку до оцифрування документів.
«Ми навіть змогли вирішити кілька запитів одразу на місці. Є питання, які потребують глибшого розгляду, але головне - люди поважного віку перестають боятися цифрових сервісів», - каже він.
Військовослужбовець пояснює, недовіра до технологій радше психологічний бар’єр, ніж складність системи:
«Дія інтуїтивна. А ще людям важливо знати, що їхні дані зберігаються в державних реєстрах, вони не зникнуть, навіть якщо загубиться ітелефон».
Переселенець із Маріуполя - Георгій Попов прийшов на цифровий урок із конкретною проблемою - система не може його ідентифікувати, як пенсіонера. Попри труднощі, застосунок “Дія” він називає зручним, корисним і дуже ефективним.
«Не треба носити з собою купи документів, дістав телефон і показав. Дуже мобільно».
Про онлайн-безпеку та реальні схеми шахраїв слухачам розповідав Андрій Світлий, викладач комп'ютерної академії IT Step. Найбільше, каже, людей хвилюють телефонні дзвінки «з банку» та підозрілі прохання «підтримати в конкурсі».
«Я багато разів повторив - не поспішати. Спершу подумати, порадитись, зателефонувати родичам чи в банк. Один необережний клік і неприємності можуть тривати довго», - посяснив фахівець.
Пенсіонерка Лариса зізнається, самостійно не змогла знайти свої пенсійні дані в «Дії», тому сподівалася на допомогу консультантів.
«Я зрозуміла, в “Дії” є все, що треба. По - перше, документи надійно захищені. По - друге, не потрібно за довідками йти в установи й чекати годинами в черзі. Це велика цифрова підтримка та унікальний сервіс”, - каже вона.
Організатори урока з цифрової грамотності - громадська організація “Захист держави”. Там пояснюють, такі навчання наразі дуже потрібні, адже люди поважного віку повинні впевнено орієнтуватися в цифровому просторі.
“У сучасному світі неможливо обходитися без цифрових навичок. Процеси діджиталізації охопили практично всі сфери життя. Багато послуг та сервісів тепер доступні просто зі смартфона. Пенсіонери також повинні вміти користуватися цифровими інструментами не гірше за молодь. Саме тому сьогодні ми навчаємо їх працювати з додатком “Дія” та розповідаємо про кіберзагрози. Адже інтернет має бути не лише корисним інструментом, а й безпечним середовищем», - розповіла Олена Васильченко, керівниця Дніпропетровського обласного осередку ГО «Захист держави».