
Нові трамваї, колії, зупинки і тротуари: навіщо перекроюють центр Дніпра

У Дніпрі у межах флагманського проєкту «Рух без бар’єрів» будують інклюзивні зупинки та оновлюють колії для запуску низькопідлогових трамваїв.
Ініціювала проєкт перша леді України Олена Зеленська. Його реалізують, щоб кожен зміг дістатися на локацію, яка раніше була недоступною.
Зручні, адаптовані маршрути враховують потреби:
- людей з інвалідністю,
- батьків із маленькими дітьми,
- осіб літнього віку,
- військових, які повертаються з пораненнями,
- інших категорій громадян, які стикаються з обмеженнями міського простору, транспорту та послуг.
У Дніпрі з’явиться перший безбар’єрний маршрут
Маршрут простягатиметься від площі Соборної через проспект Дмитра Яворницького до залізничного вокзалу.
Щоб втілити це в життя, міська влада співпрацює з місцевим відповідальним бізнесом і закликає всіх підприємців долучатися до створення доступного середовища.
Безбар'єрні пішохідні зони
16 червня розпочали роботи з улаштування пішохідних зон на першій ділянці — від проспекту Науки до вулиці Олеся Гончара. Це зона біля Історичного музею та НТУ «Дніпровська політехніка».
Там облаштують дві пішохідні зони, адаптовані до принципів універсального дизайну:
- спеціальне мощення,
- зонування,
- пониження бордюрів,
- велодоріжки,
- зручні посадкові платформи для громадського транспорту.
Улаштування відповідної транспортної інфраструктури
Наразі замінюють колії найпопулярнішого трамвайного маршруту №1. Їх готують до низькопідлогових трамваїв, перший з яких з’явиться у місті до кінця 2025 року. Сучасні вагони дозволять пересуватися маломобільним людям без обмежень.
Зараз активні роботи тривають на перехресті проспекту Дмитра Яворницького, вулиць Володимира Мономаха та Короленка. Це перший етап модернізації трамвайної лінії.
Колію укладають у широкосмугових залізобетонних плитах. Планується встановити 118 плит у обох напрямках. А після завершення робіт на вулиці Центральній буде укладено бруківку.
«Загальна протяжність трамвайної колії, яку ми оновлюємо, становить 1002 метри в один бік. Біля ЦУМу ми облаштуємо нову посадкову платформу, з урахуванням доступності. Також міняємо контактну мережу, опори й трамвайно-тролейбусний перетин. На час робіт рух транспорту на ділянці перекритий. Завершити цей етап плануємо до 30 червня — тоді автомобільний рух проспектом Дмитра Яворницького буде відновлено. Крім того, ми вже оновили колії по центральному проспекту на ділянці вул. Пастера – вул. Степана Бандери, а нині працюємо між вул. Степана Бандери та Мостовою», — зазначив начальник ремонтно-будівельного управління КП «Дніпровський електротранспорт» Ігор Погорєлов.
Нові трамвайні зупинки
Паралельно з оновленням колії планується будівництво нових трамвайних зупинок в районі Історичного музею. Платформи матимуть довжину 35 метрів і висоту 25 сантиметрів над рівнем колії, що забезпечить зручну посадку й висадку пасажирів. Конструкції зупинок матимуть навіси, нічне освітлення, а також тактильну плитку та місця для крісел колісних.
«У Дніпрі 233 зупинки громадського транспорту, які були встановлені в місті в останні роки, оснащені елементами інклюзивності: це тактильна плитка, місця для крісел колісних, а на деяких зупинках – і пандуси. Словом, передбачено все необхідне для безбар’єрного доступу», — додав начальник відділу з роботи із зупинковими комплексами КП «Транспортна інфраструктура міста» ДМР Олексій Орєшин.
Низькопідлогові трамваї
При підготовці інфраструктури до сучасного інклюзивного рухомого складу, закуповують п’ять низькопідлогових трамваїв українського виробництва. Це сучасні трисекційні трамваї з кондиціонерами, відеоспостереженням, автономним ходом до 3 км на акумуляторах. Вони комфортні, зручні для всіх пасажирів, зокрема людей з інвалідністю.
Трамвайним маршрутом №1 можна буде комфортно пересуватися від вокзалу до УДУНТ.