Новини компаній
15:37, 30 травня 2023 р.

Що таке айдентика

Новини компаній

Щоб вести прибутковий бізнес, підвищувати продаж та нарощувати клієнтську базу, необхідно попрацювати над створенням єдиного набору візуальних елементів, який називається айдентикою або brand ID. Деякі її плутають із фірмовим стилем, оскільки призначення та цілі обох варіантів аналогічні. Однак, айдентика є більше широким поняттям, куди входить зокрема — фірмовий стиль.

Що таке айдентика, фото-1

Айдентика включає всі елементи, що стосуються візуального сприйняття:

  • логотип;
  • шрифт;
  • колірна гама;
  • дизайн та стиль.

Вони відображаються на всіх носіях бренду — продукті, брошурах, документах, транспортних засобах, упаковці, одязі, візитках, сайті. Таким чином досягається декілька цілей:

  • бренд стає впізнаваним, краще зберігається у пам'яті користувача;
  • створює ефект цілісності та солідності компанії;
  • підкреслює індивідуальність та значущість бренду.

Айдентика — одна із складових брендингу, без якої буде неможливим його просування.

Види айдентики

Усього розрізняють два основні варіанти айдентики:

  • статична чи класична — найпростіша у використанні, коли лого, шрифт, кольори та інші компоненти мають ідентичні елементи айдентики, не змінюються, а можуть використовуватися роками;
  • динамічна — містить лише основну концепцію, але може змінюватися в залежності від заходу, легко підлаштовується під різні продукти однієї компанії, будучи більш гнучкою.

Для безпомилкового використання та збереження концепції може знадобитися більше часу на розробку дизайну динамічної айдентики під конкретні умови.

Айдентика – це не тільки дизайн

У людини п'ять органів чуття і завдання айдентики полягає у впливі на кожен із них. Для цього використовуються методи:

  • візуальні — шрифти, кольори, лого;
  • вербальні — слоган і tone of voice зі споживачем;
  • звукові — мелодії у рекламі, однаковий музичний супровід у кампаніях та акціях.

Важливо, щоб усі три компоненти несли єдине посилання, поєднувалися між собою і доповнювали один одного. Досягти цілісності цих елементів — основне завдання розробника айдентики.

Як змінилася айдентика після приходу діджиталізації та появи ШІ

Діджитал-айдентика — це інтеграція паперової гайдлінії в світ інтернет-технологій. Якщо розроблений дизайн ще актуальний, то достатньо його діджиталізувати за допомогою веб-дизайнерів. Фахівці допоможуть впровадити айдентику у мережу у тому вигляді, який затверджено бренд-платформою. Якщо актуальність втрачена — необхідно вносити кардинальні зміни в айдентику, щоб залишатися в тренді.

З появою ШІ створювати елементи айдентики стало ще простіше, а результат працює ефективніше. З'явилися дизайнери, працюючі зі штучним інтелектом, які аналізують та виявляють потреби аудиторії, та на підставі отриманих даних розробляють айдентику. Свого часу ШІ створив айдентику та отримав премію Best of the best у категорії Brand Design & Identity.

Основні помилки розробки айдентики з прикладами

Щоб уникнути невдач при використанні brand ID, необхідно знати про основні помилки, які допускаються при її створенні:

  • невідповідність дизайну;
  • звернення до всіх та кожного, без визначення ЦА;
  • копіювання у конкурентів;
  • не відповідні ЦА візуальні та інші ефекти.

Яскравим прикладом найгіршої айдентики можна назвати бренд-дизайн Trump-Pence, який увів у збентеження своїм gif форматом. Після бурхливої ​​реакції аудиторії, картинка була замінена, проте залишилася в пам'яті у багатьох.

Не зовсім вдалим став лого компанії Uber, схожий на Pacman із відомої гри. Але більшість клієнтів таксі вже змирилося з такою візуалізацією та продовжує користуватися послугами компанії.

Як вибрати агенцію з розробки айдентики

Якщо ви не хочете потрапити до списку найгірших компаній з айдентики, не бажаєте втрачати кошти, час та клієнтів через несумлінні агенції — обирайте виконавця за наявним портфоліо та якістю його напрацювання. Також слід ознайомитись з відгуками клієнтів, які вже співпрацювали з агенцією. Не залишайте без уваги вивчення вже запущених компанією робіт та їх результатів.

Висновки

Якісно пропрацьована айдентика має великий вплив на розвиток бізнесу. Зокрема, не варто нехтувати новітніми технологіями, які допомагають інтегруватися в діджитал простір. Дотримання єдності у всіх елементах brand ID, застосування вербальних, візуальних та звукових методів впливу, можна домогтися найбільш ефективних результатів для впізнаваності та цілісності бренду. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...