• Не постраждали від атомної катастрофи: у Чорнобилі виявлено стійкі істоти
18:00, 12 березня

Не постраждали від атомної катастрофи: у Чорнобилі виявлено стійкі істоти

Від аварії на Чорнобильській атомній електростанції, яка сталася в 1986 році не постраждав один вид істот. Це мікроскопічні черв'яки, які живуть там попри високий рівень радіації.

Про це повідомляє редакція сайту 056 з посиланням на американський науковий журнал PNAS.

Вчені побували у Чорнобильській зоні відчуження та зібрали мікроскопічних хробаків виду Oscheius tipulae. Провівши дослідження, фахівці з'ясували, що геноми таких черв'яків залишилися непошкодженими після ядерної катастрофи, попри високий рівень радіації.

Цей аналіз має важливе значення для того, щоб зрозуміти вплив катастрофи на місцеві популяції. Дослідники визначили геноми 15 хробаків з Чорнобилю та п'яти особин з інших частин планети.

Те, що черв'яки з Чорнобильської зони не мають ознак ураження, говорить про те, що вони є стійкими до екстремальних умов. Вчені наголосили, що така стійкість може бути особливістю виду, а не результатом впливу радіації.

Крім того, дослідники випустили 20 хробаків з лабораторії та протестували їхніх нащадків, проте не виявили взаємозв'язку між рівнями радіації та стійкістю ДНК до мутацій. Ці результати свідчать про те, що чорнобильські черв'яки не набули нових здібностей до відновлення ДНК завдяки впливу радіації, тому вчені продовжать досліджувати фактори, які впливають на їхню стійкість.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію