
ЦНАП виконавчого комітету Царичанської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області
За даними Царичанської селищної ради, станом на середину серпня 2023 року населення Царичанської селищної територіальної громади (СТГ), розташованої в Дніпровському районі Дніпропетровської області України, становить 14473 особи, до яких належать і 1484 зареєстровані внутрішньо переміщені особи.
Щоб задовольняти адміністративні потреби у послугах місцевих жителів на території Царичанської СТГ, у селищі міського типу Царичанка в будні дні працює Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) виконавчого комітету Царичанської селищної ради. Загалом установа надає 324 види адміністративних послуг, серед яких:
- послуги з реєстрації місця проживання;
- послуги з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;
- послуги з державної реєстрації юридичних і фізичних осіб — підприємців;
- послуги Державного земельного кадастру;
- адміністративні послуги соціального характеру;
- деякі послуги Пенсійного фонду України;
- послуги у сфері будівництва стосовно об’єктів, що за класом наслідків належать до об’єктів із незначними наслідками (СС1);
- послуги з видачі документів для здійснення дозвільних і реєстраційних процедур у будівництві.
Водночас до компетенції установи належать послуги, суб’єктом надання яких є структурні підрозділи самого виконавчого комітету селищної ради, а віднедавна й комплексний сервіс «Я — Ветеран», який охоплює 116 адміністративних послуг для учасників бойових дій, ветеранів і ветеранок, а також для членів їхніх сімей.
«Найбільш популярні у 2023 році послуги з надання відомостей із Державного земельного кадастру, видача витягів із реєстру територіальної громади та адміністративні послуги соціального характеру (призначення субсидій, державних допомог і пільг), — зазначає керівниця ЦНАПу Леся Дубовик. — Зокрема, найбільший попит серед ВПО мають адміністративні послуги з: видачі довідок і призначення щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання; взяття на облік громадян, які потребують надання житлового приміщення з фондів житла для тимчасового проживання; призначення субсидій і пільг».
За словами працівників місцевого ЦНАПу Царичанської СТГ, графік роботи установи не змінювався з моменту відкриття. Царичанська громада не перебуває під постійними обстрілами, але під час оголошення повітряної тривоги, щоб убезпечити життя, персонал ЦНАПу, що складається з одинадцяти працівників, і відвідувачі проходять до найближчого укриття.
«До селищного центру надання адміністративних послуг звертаються приблизно 750 осіб на місяць, — додає Леся Дубовик. — З початком повномасштабного вторгнення та протягом 2022 року кількість послуг, які можуть бути надані через ЦНАП різко зменшилася через відключення реєстрів і міграцію населення. Так, за 2022 рік наш ЦНАП надав 3127 послуг (2021 року — 8256). Проте за перше півріччя 2023 року було надано 4534 адміністративні послуги».
Уже незабаром показники установи вдасться значно збільшити завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), яке співпрацює з Дніпропетровською ОВА, представники якої ретельно вивчають потреби всіх територіальних громад. Проєкт USAID «Демократичне врядування у Східній Україні» забезпечує місцеві ЦНАПи необхідною технікою та іншим офісним обладнанням. Зокрема, для ЦНАПу Царичанської СТГ одним із найнагальніших питань є придбання нового обладнання для видачі паспортних документів. За словами працівників, невідкладного розв’язання потребує й питання роботи багатофункціональних пристроїв, які почали виходити з ладу.
«Головне управління Державної міграційної служби України в Дніпропетровській області оптимізувало свої територіальні підрозділи. Зрештою відбулося скорочення Царичанського сектору ДМС, через що він припинив роботу 1 липня 2022 року, — пояснюють фахівці Дніпропетровської ОВА. — Особи, яким треба отримати паспорт громадянина України чи вклеїти фотокартку, мусять їхати до сусідніх населених пунктів за 40 км, а згодом — іще раз, щоб отримати документи».
В зв’язку ізобстрілами енергетичної інфраструктури, населення громади, і, в тому числі, центр надання адміністративних послуг відключали від електропостачання згідно з графіками. Щоб організувати безперервну роботу, ЦНАП заздалегідь забезпечили генераторами та пальним. Загалом за останні півтора року робота ЦНАПу дещо змінилася: через активне використання інформаційних систем і реєстрів збільшилося навантаження як на адміністраторів, так і на техніку.
Підвищення рівня надання адміністративних послуг жителям Дніпропетровщини стало можливим завдяки щирій підтримці американського народу, отриманій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), і проєкту USAID «Демократичне врядування у Східній Україні», що забезпечив технічну й експертну допомогу в оснащенні ЦНАПів об’єднаних територіальних громад Дніпропетровської області.