• Головна
  • Як бізнес працює під час війни: інтерв'ю Дмитра Одайського, власника бренду VELOMOTOR
Новини компаній
17:00, 9 травня

Як бізнес працює під час війни: інтерв'ю Дмитра Одайського, власника бренду VELOMOTOR

Новини компаній

Незважаючи на військові дії, інтернет-магазин sporte.com.ua, що спеціалізується на електротранспорті та комплектуючих, продовжив свою роботу для підтримки економіки країни та забезпечення людей товарами бренду.

Про те, як компанія працює в умовах війни та як підлаштовується під новий ринок, розповів Дмитро Одайський, власник бренду VELOMOTOR.

В якому місті вас застала війна?

Війна застала мене у Києві на 26 поверсі житлового будинку. О 5:30 ранку ми вперше почули, як працює ППО неподалік Києва. Цей спогад назавжди залишиться у моїй пам'яті.

Чи була потрібна релокація ваших співробітників? І чи вплинуло це на вашу роботу?

Близько третини працівників були змушені залишити місто та переїхати на західну частину України, ще третина штату була частково мобілізована, решта залишилися у Києві та продовжили роботу в нових умовах.

Як війна вплинула на споживчий попит і безпосередньо на ваш бізнес?

Перші два тижні спостерігалося повне припинення попиту, це легко проаналізувати через Google Analytics і дуже передбачуване в цих реаліях. На третій тиждень війни попит на товари почав відновлюватися. На це вплинуло закриття більшості компаній аналогічного спрямування, а також бої за Харків та Одесу, де знаходяться основні склади, ринки та виробники комплектуючих.

Зараз ми приймаємо замовлення, попит виріс завдяки високому сезону і наша компанія, у свою чергу, сприятиме нарощуванню торгових можливостей.

Як бізнес працює під час війни: інтерв'ю Дмитра Одайського, власника бренду VELOMOTOR, фото-1

З якими основними проблемами ви зіткнулися?

Робота, безумовно, дуже ускладнилася низкою негативних факторів. Основною проблемою є зупинка постачання з Китаю до Одеси. Наші контейнери з товаром не змогли потрапити до порту України і залишилися "блукати" Чорним морем - у портах Туреччини, Румунії та Грузії.

Логістика дуже ускладнилася і сповільнилася: всюди пробки, працюють блокпости та запроваджено комендантську годину. Частина міст залишилися без доступу до поставок.

Також великою необхідністю стало набрати співробітників із трудового резерву або шукати нових людей, щоб продовжувати нормальну роботу сайту і швидко витягнути завислі відправки по Україні.

Так, наприклад, відправки, які виїхали 23 лютого, могли бути в дорозі більше місяця, а клієнти, які чекали на товар, найчастіше вже залишили своє місце проживання. Доводилося здійснювати безліч повернень посилок власним коштом, ніж втратити товари.

Багато підприємців під час війни трансформують свій бізнес і виявляють гнучкість до обставин. Підкажіть, які зміни довелося впровадити, щоб стабілізуватися на ринку?

Спочатку обмірковувалась ідея переїзду складу на західну частину України. Але на сьогоднішній день немає потреби для його релокації. Крім того, ще з часів карантину ми навчилися ефективно віддалено працювати. Саме тому співробітники, які були змушені тимчасово залишити своє місце проживання, мають можливість продовжувати роботу.

Чи стимулює зараз держава роботу малого та середнього бізнесу?

Наразі немає необхідності використовувати державні пільги чи відстрочення податкових платежів. Ми продовжуємо підтримувати економіку та продовжуємо виплати, як і в довоєнний час.

Яка допомога від держави суттєво вплинула б на позитивну динаміку продажів?

Щойно військові дії завершаться, розпочнеться глобальна переорієнтація на ринку України. Дедалі більше підприємців розпочнуть активну співпрацю з країнами Євросоюзу.

Ми також маємо плани розширюватися на західний ринок, можливо навіть побудувати нове виробництво.

Щоб створити сприятливі умови для міжнародних торговельних відносин та підняття економіки, держава могла б реалізувати програми фінансування підприємців.

Чи доводилося вам чи вашим співробітникам займатися волонтерською діяльністю?

Наразі кожен українець намагається бути корисним у боротьбі за незалежність. Звичайно, і наша компанія не залишилася осторонь. Допомагаємо де і як можемо, але не трансформувалися повністю у волонтерську організацію.

Ми активно впроваджували в життя ідею виробництва найпотужніших портативних зарядних пристроїв для ЗСУ, але зіштовхнулися з дефіцитом плат та комплектуючих таких виробництв в Україні.

Я вважаю, що волонтерством мають займатися професіонали, які проводять закупівлю необхідного, оптимізують витрати та налагоджують безперебійну логістику. За 8 років війни сформувалися доволі якісні благодійні фонди. Саме вони зараз працюють із вищою ефективністю, ніж ті, які почали працювати кілька тижнів тому.

Що нове ви дізналися про себе чи про українців у цій війні?

Українці, спадкоємці Київської Русі, вже так чи інакше останнє тисячоліття воюють з московськими царями та їхніми імперськими ідеями, але сьогодні ми вже не розрізнена група повстанців. Наша країна та її мешканці сильні як ніколи! З величезною підтримкою західних партнерів ми зможемо захистити себе та своїх рідних у цій війні, а українські збройні сили найдосвідченіші та підготовлені у Європі.

Що перше ви хотіли б зробити після перемоги?

Війна – це період переосмислення та глобальних змін. У моїх планах створення нових виробництв, розвиток існуючих та нових брендів, вихід на західний ринок.

Від редакції.

Дуже чудово, що Україна, як і українці продовжують жити та займатися бізнесом, попри навіть війну. Важливо, щоб такі процесу не на секунду не завмирали у нашій країні. Тішить те, шо таких історій  багато, десятки тисяч. І кожна з таких історій - дзвіночок, що усе буде Україна!

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Останні новини
Оголошення
live comments feed...