Пішоходи стають невидимими: водій обурився після ДТП на Дніпропетровщині

На Дніпропетровщині пішохідка стала невидимкою для водія.

У Кривому Розі ввечері 26 листопада на Дніпровському шосе автомобіль Honda збив 55-річну жінку, яка переходила дорогу на пішохідному переході. Постраждалу госпіталізували з підозрою на перелом ноги.

Аварія сталася поблизу Тролейбусного депо. У цей час район було майже повністю знеструмлено. Не працювали світлофори, не світили ліхтарі. В темноті водій не помітив пішохідку, яка за звичкою впевнено переходила дорогу в дозволеному місці. Сталася аварія, ділянку дороги перекрили.

Водій маршрутного автобуса Андрій, який став свідком ДТП висловився осудливо на адресу постраждалої.

"Пішоходів в темноті неможливо помітити. Бігають як сірі миші. Хоча б ліхтариками світили чи почіпляли стрічки що світяться в темноті", - прокоментував він.

І можливо це не дуже коректно, але частка істини в цих словах є. 

Маленький елемент на одязі може врятувати

Встановлювати винного, а ДТП буде поліція. А поки вона звертається до дорослих і дітей. На фоні відключень світла дуже важливо бути помітними на дорозі, використовуючи флікери.

"Світловідбивальні елементи зроблять пішоходів видимими в темний час доби на дорозі та допоможуть врятувати їхнє здоров’я та життя", - йдеться в повідомленні.

У поліції зазначили, що:

  • Без світловідбивачів пішохода видно лише на дистанції 25–30 метрів при ближньому світлі фар.
  • Якщо на одязі є флікер, водій помітить людину вже за 130–150 метрів.
  • При дальньому світлі видимість збільшується до 400 метрів.

Як носити світловідбивальні елементи

Зараз рано темнішає, а відключення світла ще скасовувати не збирається. Тому подбайте про наявність флікерів. Тим паче вони дуже дешеві. У Дніпрі продаються від 10 до 35 грн.

Якщо ніколи їх не носили і не знаєте, куди чіпляти, то найкраще це робити на рухомих частинах тіла — руках, ногах, у зоні суглобів або на тулубі. Саме вони "малюють" силует людини для водія.

За даними досліджень, ступінь розпізнавання пішохода суттєво відрізняється:

  • зі світловідбивачами на ногах і тулубі водії правильно реагують у 80% випадків;
  • якщо флікер тільки на тулубі — 53%;
  • лише на ногах — 50%;
  • на людину без додаткових елементів помітності водії реагують лише у 33% випадків.

Важливо не просто побачити світловідблиск — водій має зрозуміти, що перед ним пішохід, оцінити його положення на дорозі та напрямок руху. Саме це дозволяє ухвалити безпечне рішення за секунди.