Скіф зі S.T.A.L.K.E.R. 2 допомагає ДСНС рятувати життя в Україні.
Близько 23% території України залишаються потенційно небезпечними через вибухонебезпечні предмети та потребують розмінування. Щоб підвищити обізнаність населення, особливо молоді, про мінну загрозу, Державна служба з надзвичайних ситуацій (ДСНС) запустила спільний спецпроєкт із Скіфом — героєм популярної гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl від GSC Game World.
Проєкт поєднує ігровий світ із реальними правилами безпеки, щоб донести до підлітків життєво важливі знання.
Скіф як приклад безпеки
Скіф демонструє, як поводитися у небезпечних ситуаціях:
- Не ризикувати без потреби — герой нагадує, що обережність рятує життя.
- Дотримуватися правил — навіть у грі, і тим більше в реальному житті, важливо слідувати перевіреним інструкціям.
- Уникати підозрілих предметів — Скіф радить не торкатися нічого, що може бути вибухонебезпечним.
Хто такий Скіф
Скіф, справжнє ім’я Євген Мартиненко, — головний герой гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля. Його прізвисько стало символом відваги та обережності в зоні, і саме він зараз допомагає ДСНС навчати українців правилам мінної безпеки.
- Вік: 25 років
- Угруповання: Одинаки
- Зброя: Пістолет Скіфа, Гвинтар-ВС
- Костюм: Куртка новачка, комбінезон Х7
- Актор: Володимир Захаренков
- Озвучення: Дмитро Гаврилов
- Статус: Живий (у закінченні Іскри — зомбований)
Біографія
Євген народився в провінційному містечку, закінчив школу зі срібною медаллю. У дитинстві любив читати, але ще більше — битися. Після служби за контрактом в армії він почав торгувати «пустишками» — артефактами, що втратили свої властивості після виносу із Зони.
Одного вечора його квартиру зруйнувала аномалія, залишивши після себе особливий артефакт. Не маючи коштів на нове житло, Євген звернувся до професора Германа з НДІЧАЗ. Професор запропонував перезарядити артефакт у Зоні за допомогою сканера «ТОПАЗ», що могло принести великі гроші. Так Євген узяв прізвисько Скіф і вирушив у Зону разом із професором.
Характер та особливості
Скіф має складний характер: не дуже любить говорити, але не боїться діяти. У всіх кат-сценах носить респіратор, який закриває більшу частину обличчя. Його товариш у Зоні — Ріхтер.
Переваги інтерактивного підходу
Використання ігрового персонажа у навчанні з безпеки має кілька очевидних переваг:
- Залучення підлітків — S.T.A.L.K.E.R. 2 користується популярністю серед юнаків 14–17 років, які найчастіше ризикують через недостатню обізнаність.
- Яскравий приклад поведінки — герой демонструє конкретні дії, які можна повторити у реальному житті.
- Інноваційність формату — поєднання ігрового контенту з освітнім повідомленням робить навчання цікавим і зрозумілим.
- Підвищення обізнаності — проєкт допомагає запам’ятати правила безпечної поведінки у разі виявлення вибухонебезпечних предметів.
Орієнтація на найвразливішу аудиторію
За результатами дослідження ЮНІСЕФ та Rating Group (2024), саме підлітки віком 14–17 років є найбільш схильними до ризикованої поведінки у зоні підвищеної небезпеки. Спецпроєкт із Скіфом має на меті доступно і наочно навчити молодь уникати небезпечних ситуацій, використовуючи героїв, яким вони довіряють і яких наслідують.
Інтерактивні проєкти на кшталт цього показують, що поєднання культури геймерів та важливої інформації з безпеки може стати ефективним інструментом профілактики нещасних випадків.