Запрошуємо вас на виставку "Перші двадцять років. Children room meets digital technlogy. Тобіас Розенбергер".
Куратор - Алевтина Кахідзе.

«Перші двадцять років. Children room meets digital technology» - проект німецького медіа-художника Тобіаса Розенбергера, автора багатьох інсталяцій, перфоменсів, відео-арту. Ідея проекту виникла у Тобіаса під час перебування в приватній резиденції для митців в с. Музичі, заснованої художницею Алевтиною Кахідзе та її чоловіком Володимиром Бабюком. Уперше проект був презентований як мультимедійна інсталяція в двох майже однакових залах арт-центру Я Галерея у Києві. Згода художника показати роботу в дніпропетровській Я Галерея - в дещо іншому просторі - свідчить про те, що тема «Перші двадцять років. Children room meets digital technology» для Тобіаса Розенбергера не є вичерпаною - проект змінюється і набуває нового втілення. Основні об'єкти мультимедійної інсталяції - це речі самого художника, які належать першим двадцятьом рокам його життя. Зв'язок між речами і їх власником встановлюється через час, «позначений у годинах, днях, роках...». Куратор і художник ставлять запитання, що означають для нас Речі, і дають свою відповідь, пропонуючи зануритись в інтимний простір речей дитинства і юності митця за допомогою новітніх цифрових технологій - сhildren room meets digital technology. 

Про проект:
Після сорока двох днів домашнього арешту Ксав’є де Местр написав: «Вони заборонили мені пройтися містом і передмістям, та вони залишили мені увесь світ». За ці 42 дні погляд де Местра на Речі у власному будинку змінився. Чи можливо, що ці речі змогли стати для нього всім НАШИМ світом? Стати – ВСІМ НАШИМ світом – без нас?.. Що ми відчуваємо, коли Речі отримують таку владу? Ніяковість? Ревнощі? Однак хто дає речам владу? Ми? Всього лише 42 дні, і погляд на звичне кардинально змінюється? А якщо припустити, що всі перші роки нашого життя – це теж короткі постійні арешти, які ми відсиджували в дитячих кімнатах, якщо батьки забороняли «пройтися містом і передмістям» саме тоді, коли цього так хотілося? А якщо дитячої кімнати не було? Кутка достатньо, щоб відчути те ж, що і Ксав'є де Местр... Хоча можливо потрібно «дорости» до Ксав'є де Местра, щоб відчути те саме. Тоді якою цифрою можна порахувати ці перші роки? Тобіас Розенбергер пропонує цифру «20» – перші двадцять років... Ця цифра так само абстрактна, як і цифра «42» – сорок два дні домашнього арешту де Местра. Цифри не дають відповіді на питання, що означають для нас Речі – речі з минулим, гарні, дорогі, імпортні, радянські, зіпсовані, подаровані, нові, виписані із закордону, вкрадені, придбані на останні гроші, речі з дитинства, Речі... Цифри тільки вказують, що між Речами і нами є час – порахований у годинах, днях, роках... Щоб подивитися на Речі перших двадцяти років свого життя, Тобіас Розенбергер використовує 4 камери спостереження, 9 моніторів та інші сучасні медіа. Ксав’є де Местр колись використовував Слово. Але часи змінюються. Речі художника зберегли його батьки в Ашаффенбурзі. Тепер Вони – частина медіа-інсталяції «Перші двадцять років».
Алевтина Кахідзе, Музичі, 2012

Про автора: 
Тобіас Розенбергер народився в 1980 році. Живе та працює у м. Франкфурт-на-Майні, Німеччина. Працює на межі театру, нових медіа, образотворчого мистецтва та інсталяції. Є автором декількох інсталяцій у публічному просторі, зокрема, у німецькому та французькому посольствах у Сані (Ємен), Центру «Daning Life Hub» у Шанхаї, а також інсталяції у рамках бієнале «Luminale» у Франкфурті. Учасник багатьох виставок, в тому числі в Ліоні (Міжнародна лабораторія художньої творчості «Les Subsistences»), Барселоні (Ґете-Інститут), Макао (Центр Східної Культури), Копенгагені (Фестиваль Цифрового Мистецтва), Ліверпулі (фестиваль «Moves10»), а також у Катовіце (галерея «Rondo Sztuki Galeria»), Мехіко-Сіті (персональний проект в галереї «A/B» Національного центру мистецтв «CENART»), Оснабрюку (Європейский Фестиваль Медіа Мистецтва, музей «Kunsthalle Dominikanerkirche»), Севастополі (Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва «Balaklava Odyssey»), Пекіні (Центр сучасного мистецтва «AFA»), Галле (Werkleitz Festival) та в Е́слінгені (персональний проект в галереї «Villa Merkel»). Отримав декілька грантів, серед яких грант Проекту Європейської Мобільної Лабораторії для інтерактивних медіа-мистецтв, а також стипендію для художників «Esslinger Bahnwärter» – центру «Bahnwärter» м. Е́слінген, стипендію «Pépinières Européennes» для молодих художників, стипендію Мексики для молодих німецьких медіа-художників, а також стипендію на проживання в резиденції «Jaaga» в індійському місті Бангалор (програма Ґете-Інституту Індії). За підтримки Ґете-Інституту України, в 2011 році художник взяв участь у проекті «Розширена Історія Музичів» – приватної резиденції для митців, заснованої українською художницею Алевтиною Кахідзе та її чоловіком Володимиром Бабюком. Під час перебування у резиденції Тобіас Розенбергер почав розробку основної концепції нового проекту «Перші двадцять років. Сhildren room meets digital technology».

Запрошуємо Вас на відкриття виставки за участю художника та куратора, що відбудеться у четвер, 29 листопада, з 19:00 до 21:30, в арт-центрі Я Галерея на Гусенка, 17. 

30 листопада о 14:00 Алевтина Кахідзе проведе екскурсію мультимедійною інсталяцією Тобіаса Розенбергера «Перші двадцять років. Children room meets digital technology», під час якої розкаже про ідею проекту - «просту й складу водночас», а також про принцип побудови й процес створення інсталяції.
Вхід вільний. Обов'язкова попередня реєстрація за телефоном: (056) 713 5 713. 

Проект відбувається за ініціативи і у партнерстві з Goethe-Institut в Україні, а також при підтримці арт-центру Павла Гудімова Я Галерея, Павла Мартинова та Володимира Бабюка.

Довідки за тел.: (056) 713 5 713, (067) 622 2 992.